Известие

Collapse
No announcement yet.

Така наречения oil heat exchanger

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Така наречения oil heat exchanger

    ......предполагам знаете коя джаджа е, снимал съм го свален по долу в мнението......
    От доста време ми е трън в очите, и мисля да го отстраня от служба......доколкото ми стига логиката, в едната тръба влиза вода от блока на двигателя, която се загрява по бързо от маслото при стартиране на двгто, преминава през оребренията във въпросната джаджа, и в началото помага за по бързо стопляне на маслото.....или поне така мисля......водата после влиза в долен отвор на термостата, който я вкарва в блока докато все още е затворен........значи при 4000обм задържани при 30 мин работа на двг на прав път, при външна темп 10 градуса, температурата на водата ми е 88-92 градуса, а на маслото не качва над 81.......това при положение че водата по горната логика минава през онова, през което минава и маслото докато обхожда масления филтър......значи излиза че водата отдава топлина на маслото......ся не знам как е по добре, но масълцето е основното плацикащо се нещо в двигателя, екуто не взима инфо и от него за темп на двг, и съответно да дава по богата смес ако е студено, за разлика от водата......кои знае какви негативни ефекти от това маслото да е с 5-10-15 градуса по студено не виждам при загряла вече кола, затова мисля да го махна, тъй като имам какво да сложа на негово място, за да се хваща филтъра както досега.......

    Някакви мнения За и Против операцията?????

    Предполагам че няма да е приятно за двг ако маслото стопля една идея по бавно поради липсата на вода която стопляйки се по бързо да му отдава температура, но аз избягвам да юркам над 3к обм поне 15-20 мин след като запаля колата......но пък водата ще стопля една идея по бързо, което е по добре......
    Attached Files
    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 19:33.
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    А дали маслото не отдава топлина на водата в даден момент, при товар или работа на място?Може да направиш един байпас на маркучите, и да следиш температурата.Ако го махнеш заедно с маркучите, може да се лишиш от около 200-300 грама охладителна течност.Май тия маркучи не бяха къси?
    sigpic
    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

    Comment


    • #3
      Против.
      Те конструкторите ако не е имало смисъл е нямало да го сложат. Освен това е щяла да бъде и една идея по-евтина. Аз специално пък много се кефя, че има такова подгряване.
      А се и съмнявам, че ще загрява по-бързо.
      Вероятно има и момент когато маслото се охлажда от охлаждащата течност която минава там.
      Ако имаш обаче някаква специална идея за там си я реализирай.
      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от kuker Покажи съобщение
        А дали маслото не отдава топлина на водата в даден момент, при товар или работа на място?
        То загрява и изстива по бавно, веднъж загряла колата, и при нормално каране само водата може да загрява допълнително маслото(ако мога да вярвам на показанията които виждам), тъй като то скача над 100С само при яко пържене за дълго време.....водата има какво да я охлади, маслото няма......

        ---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:33 ----------

        Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
        Против.
        Те конструкторите ако не е имало смисъл е нямало да го сложат. Освен това е щяла да бъде и една идея по-евтина. Аз специално пък много се кефя, че има такова подгряване.
        Уж е така, ама аз изобщо не харесвам тоя принцип.....
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
          .водата има какво да я охлади, маслото няма......
          Точно, това мисля че внася баланс в температурата на маслото.Това е моята логика.Напълно възможно е да съм на светлинни години от истината.
          Байпас, това е истината.
          Last edited by Kuker; d.m.y г., 23:42.
          sigpic
          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

          Comment


          • #6
            Незнам какви експерименти си правил, но това е охладителия на маслото. При някои модели на фиат да речем към него има и отделен радиатор. Това е топлообменник, не точно охладител и охлаждащата система минава през него за да го топли ли мислиш?

            Направи си експеримента лятото. Сега в тоя стун е ясно, че няма да загрееш маслото кой знае колко.

            Ти си знаеш все пак. твоя си е колата, но аз мисля, че ще сбъркаш. Освен ако не сложиш някакъв друг охладител с радиатор както споменаваш, че имаш нещо предвид.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от kuker Покажи съобщение
              Точно, това мисля че внася баланс в температурата на маслото.Това е моята логика.Напълно възможно е да съм на светлинни години от истината.
              Байпас, това е истината.
              Нещо силно сте се убъркали че няма какво да охлажда маслото Погледнете си внимателно картерите и помислете защо ли така са ги конструирали
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Нещо силно сте се убъркали че няма какво да охлажда маслото
                Не знам къде прочете да съм написал подобно нещо.
                sigpic
                "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kuker Покажи съобщение
                  Не знам къде прочете да съм написал подобно нещо.
                  Сорри просто ти ползвах поста
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Направи си експеримента лятото. Освен ако не сложиш някакъв друг охладител с радиатор както споменаваш, че имаш нещо предвид.
                    Ми ще сложа сега само маслен термостат(уж отварял на 80С), но без да го вързвам към радиатор за целта, мисля само лятото да го правя.....затапвам го с 2 болта и само го ползвам като преходник, мисля че зимата не е чак толкова нужно, като беше още топло веднъж ми качи 98С маслото, но все пак беше доста юркане тогава.....

                    ---------- Post added at 01:07 ---------- Previous post was at 01:05 ----------

                    Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                    Нещо силно сте се убъркали че няма какво да охлажда маслото Погледнете си внимателно картерите и помислете защо ли така са ги конструирали
                    Въпроса е че не го охлажда принудително при достигане на определена темп, както при водата......и при липса на ойл кулер.....че са оребрени картерите помага, но все пак.....
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #11
                      Абсолютно против! Трябва да затапиш и термостата и тръбата която излиза от главата. Вярно е че ти имаш датчик за температурата на маслото и можеш да я следиш, та не изпадаш в състояние на руска ролетка, но според мен колкото и смешно да е си върши работа. А и не виждам какво ще спечелиш ако го "уволниш"
                      Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                      sprint tropheo
                      155/1.8
                      156/2.0 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        Пътник е, но така или иначе ще пиша тука какъв е резултата с промените на температурите, сега още е променливо времето, искам да си изградя една твърда представа за това при какво каране, при какви външни температури, доколко се нагрява масло и вода, и прочее......
                        Не знам какво ще спечеля, но тия ребърца вътре са толкова нифиливи като ги погледнеш отблизо, че все си мисля че една възможност по малко да ми влезе вода в маслото ако това се пукне там си струва, дори и температурно да няма разлика - пък и в крайна сметка мога да върна всичко за час обратно.....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Пътник е, но така или иначе ще пиша тука какъв е резултата с промените на температурите, сега още е променливо времето, искам да си изградя една твърда представа за това при какво каране, при какви външни температури, доколко се нагрява масло и вода, и прочее......
                          Не знам какво ще спечеля, но тия ребърца вътре са толкова нифиливи като ги погледнеш отблизо, че все си мисля че една възможност по малко да ми влезе вода в маслото ако това се пукне там си струва, дори и температурно да няма разлика - пък и в крайна сметка мога да върна всичко за час обратно.....
                          Знам за 1-2 случея на смесване от там но не е често срещано и се случва при корозия в елемента в следствие на вода вместо антифриз
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #14
                            А тоя топлообменник дали няма за цел да изравни (доколкото е възможно, разбира се) градусите на водата и маслото, т.е. по малки температурни разлики в главата спрямо смазочните и охлаждащи канали?
                            Ако ще правиш нещо подобно, мисля че ще е по-добре ако сложиш един радиатор за маслото точно зад водния (не че има много място), така пак ще запазиш горе долу този принцип за топлообменност.
                            Това е само мое мнение(некомпетентно, разбира се)
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #15
                              Отпред водния ще е радиатора дето съм взел, но ще го слагам само лятото......
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X